woensdag 17 juli 2024

sapjes maken

                    Op sommige dagen kan ik niet veel doen , benen willen dan niet mee ,    


                                                                                                                                                                                                    of hoofd wil niet mee. Maar stilzitten is zo moeilijk voor mij 


                         Gelukkig had ik al rode besjes geplukt en had ik perziken in huis.


                         Dan de sappan maar boven gehaald en als eerste de besjes er in . 



Als die klaar waren een zoektocht naar gepaste flesjes . Flesjes wel gevonden maar geen deksels .

Dus terug de garage in om potjes te zoeken met passend deksel.

De perziken in de sapketel en laat maar pruttelen .

Zo gemakkelijk gaat dat enkel wat afspoelen en zo de ketel in .




na wat uurtjes pruttelen kan je het sap opvangen . Oppassen wat dat is heet hoor .

En dat klemmetje is onhandig , maar dan is mijn ventje daar om te helpen .


Potjes gevuld.

En nog een half uurtje wecken en we kunnen verder met sapjes drinken.



De dekseltjes hebben lekker geplopt dus allemaal toe .


Nu kunnen we ze voor alles gebruiken . 

Je kan er nog siroop van maken of gelei .

Maar voor nu gaan ze lekker het schap op in de kelder .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Notenboom

 Onze notenboom . Hij is hier 7 jaar geleden komen wonen . Een enkel takje van een 20 cm hoog en een cm dik . Nu is hij een beetje gegroeid ...